הגשת תלונות שווא בקרב בני זוג

אחת התופעות המכוערות ביותר שמצאה לה אחיזה במציאות המשפטית במסגרת סכסוך בין בני זוג, בין עובר להליך גירושין, תוך כדי או אף לאחר הגירושין, היא תופעת הגשת תלונות שווא כנגד בן/בת הזוג במגוון רחב של עבירות – החל מאיומים, תקיפה ואלימות, דרך האזנות סתר בלתי חוקיות, מעקב ובילוש אסורים, היזק לרכוש במזיד, חטיפת ילדים ואף מעשים מגונים ואונס.

היתרון הברור, הבלתי מוסרי ובלתי חוקי ,שטמון בהגשת תלונת השווא נעוץ ב3 מניעים עיקריים:

א. נקמה וצרות עין מצד בן/בת הזוג הנפגע מרצונו של הצד השני לסיים המערכת הזוגית.

ב. משאלת לב בניסיון לרתום ההליך הפלילי כדי לקדם אינטרס אזרחי בהשגת הסכם גירושים/פסק דין "נדיבים" בהיבט המזונות שישתלמו, חלוקת הרכוש וכו'.

ג. הגשת התלונה השקרית מייצרת שינוי מציאות וקביעת עובדות בשטח בדמות הוצאת/הרחקת הפוגע/ת מן הבית המשותף בין ע"י הוראת קצין משטרה במסגרת קביעת תנאי שחרור בערובה ובין לאחר מכן בקבלת צו למניעת הטרדה מאיימת שמוציא בית המשפט.

משטרת ישראל על זרוע החקירות שלה כמו גם התביעה והפרקליטות הפלילית, רגישים מאד בנוגע לתלונות שבינו לבינה, רבות בגלל אותם מקרים טראגיים המתרחשים מדי שנה לפיהם בני זוג או אחד/ת מהם מוצאים את מותם עקב הסכסוך בינהם. רגישות זאת מביאה המערכת לעיתים ב"גלגול" התיק לבית המשפט על מנת שהאחרון יכריע אם היה או לא היה מעשה עבירה ואם כן מהו העונש שיש להשית על הפוגע/ת.

מקוממת במיוחד העובדה שעד לאחרונה ממש ,התביעה נמנעה מלהגיש כתבי אישום כנגד המתלוננות כנגד בני זוגן על אף הנזק האדיר שנגרם לא פעם לצד השני בכל אספקט- שמו הטוב, פרנסתו וכספים על הגנתו המשפטית. נשמעים קולות רמים לאחרונה הקוראים לשינוי מצב אבסורדי זה שהוא בבחינת עוות דין של ממש וכולנו תקווה שבזמן הקרוב המצב השורר יהיה כזה שמי אשר יעז להתלונן תלונת שווא כנגד בן/בת זוגו ויימצא שהתלונה מצוצה מן האצבע, יישא באחריות פלילית למעשיו.

מקרים רבים כמתואר לעיל הגיעו לטיפול משרדי לאורך כל השנים ונוכחתי לראות מהי עוצמת הפגיעה הרגשית הפיזית והכלכלית הנגרמת למי אשר תלונת שווא מוגשת נגדו/ה . למען הגילוי הנאות ובשקיפות מלאה ייאמר שעיקר תלונות השווא הן דווקא מצד נשים כלפי בעליהן/בני זוגן ,כשהתנהגות מכוערת זו חוצה את כל השכבות הסוציואקנומיות , כשעל "ספסל החשודים" נמנים בעלי מקצועות חופשיים- רופאים, עורכי דין, מהנדסים וכו' ,לצד רבים וטובים אחרים מעמך ישראל. סגירת התיק הפלילי כנגד חשוד/חשודה בעקבות בקשה לסגירת התיק מצד עו"ד פלילי במרכז המייצג החשוד/ה , במקרים המתאימים, הוא בבחינת סוכריה קטנה כקינוח לארוחה עיקרית בלתי רצונית שטעמי חמיצות מרירות ומליחות מתערבבים בה יחדיו.

לאחרונה התבשר משרדי, כי בקשה לסגירת תיק שהוגשה על ידי משרדנו התקבלה וכתב אישום ותיקו הפלילי של חשוד שייצגתי נסגר ונגנז, לאחר שבעקבות תלונת אשתו (היום כבר גרושתו) נוצר מצב אבסורדי לפיו הגיעו שוטרים אל הזירה והתפתח אירוע שהוביל לפתיחת תיק פלילי בו נחשד החשוד בלא פחות מתקיפת שוטרים , הפרעה לשוטר והעלבת עובד ציבור. אין בכל האמור לעיל כדי להקל ראש באותם מקרים אמיתיים שבהגשת תלונות אמת מצד בני/ות הזוג כנגד הצד השני שצריכים להיות מטופלים כמובן במלוא כובד ראש.

אין במאמר זה כדי להוות ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    דילוג לתוכן