אסטרטגיה משפטית – אומנות המלחמה

אסטרטגיה משפטית לא לומדים במכללות ולא בפקולטות למשפטים זו היא חכמה רחבה שיש לדעת אותה בכדי להיות עורך דין לוחמני אולטימטיבי.

הציבור איננו מודע כלל וכלל מה קורה בעניינם בפועל במערכה המשפטית המתנהלת בין צדדים להליך משפטי שכן במקרה הטוב הם נדרשים לחתום על תצהיר וליתן עדות בביהמ"ש. אולם עורכי הדין הם הגנרלים והלוחמים בשדה הקרב המשפטי ומה שיכריע את הכף לטובת צד זה או אחר זו ידיעת האסטרטגיה המשפטית הנכונה.

לדוגמא: הוגש כתב אישום כנגד פלוני בגין גניבה, מה יעשה הנאשם ?

עו"ד רגיל יגיע לדיון הראשון הנקרא "הקראה" ויתחיל לנהל הליך הוכחות.

אולם אסטרטג נבון וחכם יהיה אקטביסט וייצר הליכים שונים לנטרל את כתב האישום ממש כמו בתרגיל מלחמתי בו כוח מסוים יורה אש לריתוק האויב , כוח שני מאגף את עמדת האויב לחתור למגע.

האסטרטג הטוב יכול לדוגמא להגיש קובלנה למח"ש נגד חוקר המשטרה בגין ניהול לא תקין בחקירת הנאשם ,

במקרה בו לנאשם יש עבר או על תנאי יש למצוא אדם אחר בשכר שיקח את האשמה עליו וניתן לעגן זאת בדרך של הגשת תביעה למתן פסק דין הצהרתי כי הוא זה שגנב, כך מרשו לא יכנס לכלא בתמורה לסכום מסוים ששווה לו את החופש.

כהנה וכהנה עד בלי סוף ישנם תרגילים משפטיים אלו ואחרים להשיג ניצחון משפטי הולם לטובת הלקוח אבל חשוב להבין היטב בפרוצדורה המשפטית ולדעת איזה סוג , ומתי יש לנקוט הליכים אלו ואחרים.

עורך הדין חייב להיות שחקן מצוין , ג'נטלמן, נדיב לב, אבירי, נוח לבריות בביהמ"ש, חביב על השופט, וסימפטי כלפי ב"כ הצד שכנגד ולעולם לא לראות בעניין כעניין אישי אלא תמיד להסתכל על ההליך מלמעלה ברגע שהוא מזדהה עם הלקוח הוא יפסיד את התיק שכן עו"ד שמייצג את עצמו הוא קליינט גרוע ביותר.

אבל כיום ישנו דור חדש של עורכי דין צעירים, הם תמיד ממהרים, חצופים, הכל אצלהם מתבטא בכסף, וניתן לקרוא להם במקום עורכי דין " עוכרי דין" כי סופם שהם עוכרים את הדין כלפי הלקוח שלהם ובכלל ושופטי ביהמ"ש לא אוהבים את עוכרי הדין האלה.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים בישראל קידום אתרים בישראל
    דילוג לתוכן